Navigering
(2)

Spån

Efter som att spån kostar så mycket i längden så bestämde jag mej för att leta efter någon som har massor med spån.
Jag frågade min farfar för att han är snickare :D
och visst hade han spån!

I affärerna kostar spån från 11kr-ca 15kr.
och det brujar vara för ca 14 liter.
om man nu tänker att man köper det spånet en gång varje vecka så inser man snart att det är
förbannat dyrt -_-*

Tips:
Gå till ett stall eller fråga någon som arbetar med träd.
Varfrö jag skrev gå till ett stall är för att  hästarnas spån är exakt det samma som kaniner,marsvin,hamster etc.
jag vet inte om det finns ladugårdar som har spån men en del kanske har det till sina kor xD

Annars kan man alltid göra eget . Men då får man stå och hyvla eftersom att det är hyvelspån/kutterspån som man kallar det:

2009-08-02 @ 19:51:20

Postat av: hadi

men ofta man vågar gå o tigga spån bah sådär...xD?? tipsa nån bra affär ist

20:29:12 den 2009-08-02

Postat av: Ellajz

Jo visst det går bra från djuraffär men du får inte så mkt där ifrån därför skrev jag inte det.

15:55:28 den 2009-08-03


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackbacks