Navigering
(0)

Hajarna

tjo tjo..


var inne på lienes blogg. Nu har hon upptäckt att hajarna dör ut.
Jag vet inte hur många repotage det har varit om det. Men det är ett stort antal.
När jag läste vad hon hade skrivit så tänkte jag OMG redan!!
haha a men iallafall
Det som händer med de stackars hajarna är att de fiskas upp sedan skär man bort fenorna på hajen o slängr tillbaka hajen i vattnet igen o låter den dö sådär.
Det är så att hajarna har bara kött i fenorna o de ska tydligen vara väldigt lyxigt att äta det o eftersom att resten av hajen bara innerhåller brosk så slänger man i hajarna i havet igen.

Det enda sättet att igentligen kunna stoppa utrotandet av hajar är att  sluta äta haj.
Men rika människor vill inte sluta äta haj och därför måste man fiska upp fler.
Visst kan en haj vara varlig men det kan tigra o elefandter med samt hundarna som vi har hemma i våra varma bekväma hus.....

orkar ej lägga pp en bild på en haj just nu så ni får ta o ttta på mig ist XDDDDD


2011-02-21 @ 13:54:48


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackbacks